vrijdag 9 maart 2012

in de ban van restjes...

Ik heb een bak met restjes staan...die bak die heeft een deksel...maar ondertussen puilt die bak echt zodanig uit, dat de stof echt een giga stapel is geworden en het deksel ligt ergens naast die bak...Hoogste tijd dus om die restjes te doen krimpen...Een eerste verwerking zagen jullie al...de bavetjes en de ritstasjes! Er ligt nog een ferme stapel geknipte ritstasjes te wachten maar die stapel restjes kromp precies niet, dus even denken...wat heb ik nog niet gemaakt??? Tijdens de vorige editie van den gestikten draad bracht flo me op een idee, want ze had haar clutch bij!! Zo moet ik er ook eentje maken!! En zo gezegd zo gedaan...en wat bleek, die clutch zit best rap in elkaar en is zooooooo schoon, dus gogogo...o ja, vergeet de versteviging niet, want dan krijg je een flutch...zo geschiedde met mijn blauwe...


De knoopkes moeten er wel nog op, maar eerst het materiaal daarvoor in huis halen!
En de toile, die is ook verwerkt!

maar ik ben een ramp (!) in het weggooien van restjes...echt, je wil niet zien hoe klein sommige lapjes zijn die ik in die bak gooi...Dus ik knipte ook nog een hoop rechthoekjes uit de zachtere restjes en de leuke felle katoentjes, aaneen stikken, vullen met lijnzaad en hop, in de diepvries! De ideale blutsenverkoelers!!! En een geluk dat ik er gisteren snelsnel 2 maakte als probeersel, want deze middag kwam mijn oudste terug mee naar huis met een knoert van een buil op zijn voorhoofd...en ze helpen! Toch vele leuker als je een leuk dingske op uw voorhoofd kan houden ipv zo'n koelding in nen keukenhanddoek gedraaid!! (foto's wel niet beschikbaar, wegens het zich in de diepvries bevinden van de maakseltjes)

...en nu... is die bak nog niet leeg!!! maar het deksel kan er alweer op, dus kan ik weer beginnen met vullen :-)

1 opmerking:

  1. Die clutchen (heeft dat woord eigenlijk een meervoud?) zijn echt tof, hier staan ze ook op de planning (en het zullen er ook 3 zijn, voor 3 vriendinnen), blij dat je zegt dat het niet al te moeilijk is.

    BeantwoordenVerwijderen