zaterdag 24 mei 2014

als de ene machine niet thuis is...

...moet de andere overuren draaien!
Zoals ik al vertelde in mijn vorige post, is mijn naaimachientje even out of order helaas...Dus ging ik op zoek naar leuke overlockprojectjes!
Het zijn pyjama's geworden: simpele projectjes, maar met een leuk (snel klaar) resultaat!!
Mijn jongens zijn zwetertjes, dus als de temperaturen omhoog gaan, slapen ze het liefst in zo weinig mogelijk...ik had hiervoor nog het perfecte patroontje liggen (aangezien ze vorig jaar al elk zo een setje hadden) : het ondergoed patroontje dat ik destijds kocht via Van Katoen!
Het hemdje maakte ik in maat 110-116, het broekje daarentegen is een 86-92 geworden, aangezien mijn kleinste ventje geen billen of poepke heeft!



Het patroontje is dus het Van Katoen ondergoed,
het stofje kocht ik via het facebookgroepje "stof de stofkes"
Projectje 2 was een slaapkleedje voor de dochter, eenntje met speciale voorwaarden...het moet een lang zijn he mama (daar kan je zo lekker in oprollen...) en korte mouwen!! En wie ben ik om het kind dit te weigeren? Want ja, zo een lang slaapkleedje dat is gewoon gezellig!!

De vogeltjestricot haalde ik bij de soldeur in Kortrijk
Het patroontje komt uit 1 van mijn vele ottobres...
En de vogeltjestricot, dat was eigenlijk de overschot van een aander jurkje...wat ik maakte net voor mijn janome het begaf... Ze droeg het de voorbije dagen en had er succes mee alleszins! En niets zo leuk als zo een snel klaar jurkje waarin het kind kan spelen en ravotten a volonté!!





Het stofje komt zoals dus al gezegd uit de soldeur
de fluogele paspel vond ik bij fino in fondo
Het patroon is de Charlie van zonen 09 die ik verlengde tot een Alijntje
Zoon nr 1 kreeg ook al een nieuwe pyjama, maar daar zijn (zoals je wel kan denken) nog geen foto's van...
En dan kan ik alweer aan het volgende (overlock)projectje denken en beginnen: nog eens een jurkje voor mezelf! wordt het een klassieker (burda 7828) of een nieuwke???

1 opmerking:

  1. Mooi allemaal! Mijn naaimachine was ook binnen voor onderhoud, maar sinds gisteren eindelijk terug :-)

    BeantwoordenVerwijderen