dinsdag 29 juli 2014

Wil jij de boekentas maken?

Dan heb ik nog een extra bestandje toegevoegd!
Namelijk de juiste afmetingen voor de gabardine, de voering dus!
Ik kreeg al een aantal mailtjes van jullie met telkens dezelfde vraag, namelijk hoe het nu zat met die "flap" gabardine...Wel in het bestandje afmetingen gabardine, zal je zien hoe je de flap dus moet uittekenen...Hopelijk kunnen jullie zo verder en veel succes ermee!!

hier vind je nog eens de link naar patronen en fotohandleiding:
https://www.dropbox.com/sh/zxp62gxpp8rgf3k/AADjSp3SnV36nm-4gSLovB9Wa

Enneuh, misschien heeft je kind ook een map nodig voor in die boekentas...wel hier is dat alleszins het geval en zelf vind ik dat heel handig! Ik koop een dikke documentmap (vond ik in de action) en daarin gaan dan alle losse blaadjes enzo die ze meekrijgen. Alles blijft netjes en kreukvrij en de papieren en zo blijven ook gescheiden van koek, drank en boterhammen!!
Maar...zo een map is natuurlijk "maar" gewoontjes, dus ben ik aan de slag gegaan met lijm en stofresten en toen kreeg ik dit resultaat:


De lijm die ik gebruikte komt ook uit de action trouwens en heet "crea podge" zeer handig in gebruik en hecht mijns inziens beter dan de spuitlijm die ik anders gebruikte...

2 opmerkingen:

  1. zo tof de map! Moeten we hier ook nog eens proberen. Want in het eerste leerjaar zullen ze deze ook wel kunnen gebruiken.
    Mijn 2 kleuterboekentassen zijn af. Je kan ze bewonderen op staruur.blogspot.be
    gr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, maar even curieus: hoe werkte je de binnenkant af? Gewoon met een omslag?

    BeantwoordenVerwijderen